S hitrimi vlaki po Japonski
Eden od razlogov, zakaj je potovanje po Japonski tako super, so gotovo tudi hitri japonski vlaki. Potovanje s Shinkanseni prav zares naredi celoten vtis o Japonski še boljši. Vlaki so točni, urejeni in pogosti! Omrežje je razvejano in dejansko je možno po Japonski potovati skoraj le s hitrimi vlaki!
Priprava
Dobro si je že pred potovanjem urediti vozovnico za japonske vlake, Japan rail pass. Glede na dolžino potovanja se odločimo, za koliko časa želimo imeti to vozovnico. Midva sva vzela za 14 dni. Še nekaj dodatnih dni pa sva se odločila, da bova kombinirala z mestnim prometom v Tokyu ter Kyotu. Potem je bila v načrtu še priprava okvirne poti. Ko sva odprla japonske vozne rede, sva jih kar hitro tudi zaprla. Ah, se bova že znašla kar tam! In res kakšna posebna predpriprava ni bila potrebna, saj na Japonskem vse zelo dobro deluje. Vlaki so tako pogosti, da se zelo redko čaka več kot nekaj minut, pri nekaterih povezavah morda pol ure.
Prvi shinkansen
Komaj sva ga čakala. Ni kar tako se voziti z vlakom, ki doseže tudi 320 km/h. Poleg tega sva povsod prebrala, kako zelo super je potovanje s shinkanseni po Japonski. Pa sva šla. Po treh dneh raziskovanja Tokya z mestno železnico sva aktivirala najine vozovnice Japan rail pass in se skupaj z množico ljudi, med katerimi je navadno največ moških poslovnežev, prebijala skozi eno največjih železniških postaj v Tokyu. Kam pa zdaj? Postaje so dobro označene in če oznakam slediš lepo počasi, prav gotovo prideš na pravi peron. Večkrat sva preverila, je to res to in se postavila v vrsto za vstop. Japonci se nikakor ne prerivajo in lepo vljudno čakajo, da pridejo na vrsto za vstop v vlak. To nama je bilo že takoj všeč. Še ena pozitivna lastnost potovanja po Japonski in prava osvežitev s prejšnjih azijskih potovanj! Prvi shinkansen naju je iz Tokya odpeljal v Osako. To je ena najbolj obremenjenih železniških povezav na Japonskem! Kar preko 150 milijonov potnikov prepelje ta povezava letno. Obratovati je začela že leta 1964 in takoj požela neverjeten uspeh. Kar se je ohranilo vse do danes. Seveda, saj je to nadvse učinkovit način prevoza. Nekaj več kot 500 km med Tokyem in Osako shinkansen premaga v 3 urah in 45 min.
Vožnja
Shinkanseni so točni. Zelo točni pravzaprav. A nič hudega, če vlak, na katerega si želel, zamudiš. Saj v nekaj minutah pride naslednji. Sedeže na vlaku je možno rezervirati za doplačilo ali si ga poiskati sam med prostimi. Midva sva si sedeže poiskala in imela srečo. Najbolj zasedene linije imajo namreč vedno polne vlake in včasih je težko dobiti sedež. Večina japonskih sopotnikov si je med vožnjo privoščila obrok, ki so ga v ta namen kupili v eni od mnogih trgovinic z vnaprej pripravljeno hrano na železniški postaji. Midva sva si privoščila kavico, ki jo je na vozičku pripeljala prijazna in nasmejana uslužbenka. Sva si rekla, takole bova lažje opazovala okolico. Drveli smo skozi Tokyo res dolgo časa in pravzaprav nisva vedela, kje se je končal Tokyo in začelo drugo mesto. Iz mesta v mesto smo se vozili. Hitra vožnja, udoben sedež, prijetna toplota v vlaku in… Oba sva zadremala. Tako sva potem prespala večino daljših voženj s shinkanseni. Pa tako sva si želela opazovati okolico. A nekaj je bilo na teh vlakih, da so naju vedno zazibali v sen!
Shinkansen je top!
Že po prvi vožnji sva lahko potrdila, da je potovanje s shinkanseni super! Zato sva se zelo veselila vseh nadaljnih voženj. Imela sva točno 14 dni časa. In ko je en dan v Hiroshimi ves čas deževalo, sva se odpeljala s shinkansenom v 3 ure oddaljeno mesto na kavico ter nazaj! Ni nama bilo hudega. Na večini potovanj so vožnje z javnim prevozom nekaj, česar se izogibamo oz. jih poskušamo strniti v čim manj voženj. Na Japonskem pa je ravno obratno! Ja, še bi se peljala, sva si rekla. Na zadnji vožnji s shinkansenom iz Kyota v Tokyo sem vedela, da bom te super vlake prav pogrešala. Komaj sem čakala, da grem spet na Japonsko in me shinkansen zapelje še v neznane kotičke te prelepe dežele.
Kategorije: Japonska
Blog napisal/a Matej Hudovernik