Pleme Konso – Etiopija

5. junij, 2019 09:50 | Objavil/a: | Komentiraj

Pleme Konso živi v južnem delu Etiopije, poznano po svoji verski tradiciji – Wagah in terasastih poljih na katerih gojijo sirk, pšenico, ječmen, koruzo, fižol, banane, tobak, kavo in bombaž. Je še zadnje etiopsko pleme, ki ima svojega kralja.

Po njihovem verovanju naj bi Waga, bog neba, ustvaril ljudi. Včasih je živel med njimi vendar ga je užalila ženska in je odšel. Še vedno se ukvarja z ljudmi, grešnike kaznuje z boleznimi, neplodnostjo in smrtjo, celo dež lahko vzame mestom kjer je preveč grešnikov. Starešine so božji odposlanci na zemlji, nimajo molitev imajo pa obrede.

Bog je stvaritelj zemlje, daje dež, zemlja je vir hrane, priprava je v ženskih rokah, katerih simbol na grobu je lončena posoda. Ženske so močno povezane z zemljo, ki je kozmološki element, ločena od boga vendar ga dopolnjuje. Boga povezujejo z moškim.

Nasproti bogov so demoni, ki živijo v nižinah, pod določenimi drevesi in v bližini mest kjer so posebej dejavni ponoči. Povzročijo norost in bolezen, nekateri so obsedeni in takih se ljudje bojijo. Obstaja posebna vrsta demona, ki živi v vodnjakih, ni nevaren dokler ga ne ujeziš. Verjamejo da duša umrlega preživi in ohranja stik z živimi preko sanj, ne poznajo pa čaščenja prednikov. Če sanjaš o mrtvemu, je to napoved tvoje smrti.

Celotna skupnost pozna enako delitev:

  • Bog, katerega se povezuje z moškim, ima na čez socialo in moralo
  • Zemlja in ženske nudijo zadovoljitev fizičnih potreb
  • Divjina, kjer so nevarne sile, ne samo demoni, tudi zdravilci, duhovniki,… ki morajo živeti izven vasi.

Vera se prakticira na relaciji duhovnik/vrač – ljudje. Duhovnik je lahko samo moški in je tisti, ki blagoslovi. Medtem ko je vrač lahko tudi ženska. Vrač je kot nekakšen osebni svetovalec, pri njih se ne išče samo rešitve temveč se lahko uroči tudi druge. Ljudje se jih bojijo saj mislijo da so obsedeni z demoni.

Simbolizem je izredno pomemben za pleme Konso. Skoraj vsak obred vključuje žrtvovanje in blagoslov. To se počne na svetih mestih kamor ženske in otroci ne smejo, lahko pa od daleč opazujejo. Obredi so ob vsakem pomembnem dogodku. Bojevnike predstavljajo mrtva drevesa po mestu, na svetih mestih, tam koljejo. Ko se rodi otrok sta z materjo za 3 mesece osamljena, nato pa otroka v posebnem ritualu poimenujejo. Smrt pomeni žalovanje vse družine v hiši umrlega, kopanje groba, po nekaj mesecih žrtvujejo junca.

Facebooktwitterpinterestmail

Kategorije: ,

Blog napisal/a Matej Hudovernik

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.